Oldaltérkép | E-mail

Gyorslinkek

Szavazás
Miért nem fontos gyülekezeteinkben a misszió?
    Nem üdvösség kérdése
    Nem értettük meg Jézus parancsát
    Még soha nem csináltuk
    Lelkileg kiskorúak vagyunk
    Magunk körül forgolódunk

4. nap

1. nap, 2. nap, 3. nap, 4. nap, 5. nap, 6. nap, 7. nap,

Reggel úgy fél kilenc fele ébredeztünk, de túl nagy volt a csend. Kilenc után lassan elhagytuk a szobánkat, de a tulajdonos nem volt sehol. Az egész ház üres volt kivéve azt az idősebb házaspárt, akik szintén megszálltak, de mivel a taxi várt rájuk otthagyták a pulton a pénzt és elmentek. Hozzáfogtunk a reggelinkhez a ház udvarán és miután befejeztük meg is érkezett a tulaj kissé morcos arccal és mi elköszöntünk tőle. Csodálkoztunk ám azon, hogy miért hagyták itt a házat tiszta idegenekre, de rájöttünk, hogy nincs nagy féltenivalója, hisz az adataink bent vannak a rendőrségen, csak megtaláltak volna.

Utunkat ismét a hegyek felé vettük most a Meteórákat (Szent Sziklákat) vettük célba. Ez egy rendkívüli látnivalója Görögországnak. Hatalmas sziklákra épült kolostorok, távol a civilizációtól, valóságos erődítményeknek számítottak valamikor régen. Ma már híre sincs annak, a nagy magánynak és távolságtartásnak. Naponta turisták százai látogatják meg e helyeket. Nemsokára megpillantottuk tehát a Meteórákat, amiket azt hiszem a legjobban vágytunk látni. Személy szerint amikor láttam képeket a Szent Sziklákról, azt gondoltam, hogy én soha nem fogok eljutni erre a helyre, hogy élőben is meglássam. Errefel kb. egy év múlva ott álltam a Meteorák egyikén. Ámulatba ejtő a kis városka, ami a sziklák tövében húzódik, szűk és kanyargós, dombos utcáival, azt hinné az ember, hogy itt nem lehet eltévedni. Nekünk ez is sikerült, de néhány fölösleges kanyar után végre elindultunk föl a hegyre. Ismét. Több kolostor van olyan húsz km-es körzetben. Mi a legnagyobbikat szemeltük ki elsőnek. Rengeteg busz és turista zsibongott már előttünk így hát nem voltunk egyedül. Fantasztikus építmények voltak. Előttünk hatalmas szikla szélén állt a ház. Középen egy torony magasodott, ahonnan egy hálós kosárral közlekedtek régen a szerzetesek. Ez is épp a megközelíthetetlenség miatt. A buszparkolót és a kolostort egy vastag huzal kötötte össze, amin egy talicska száguldozott benne egy szerzetessel. Érdekes látvány volt. Ahogy elértük a kolostori részt egy rövid kis sziklába vágott öregen mentünk át, aztán kanyargós lépcsőkön fel egészen a bejárathoz. Itt egy szerzetes vigyázott arra, hogy senki ne menjen be a nélkül, hogy két eurót nem fizetett volna és amíg a lányok szoknyát nem húztak magukra. Mi is kaptunk egy-egy bő szoknyát, amiben díszeleghettünk. Először a konyhai részt néztük meg, aztán az ebédlőt, templomot ahol a mártirok iránti tiszteletből nem lehetett fényképezni, utána az udvart, múzeumot, a koponyák szobáját és borospincét. Akkora boroshordó állt ott, hogy még nálam is magasabb volt. Egyszer csak magyar beszédre lettünk figyelmesek, egy magyar diákcsapat is itt töltötte az idejét. Amikor befejeztük a nézelődést épp eleredt az eső. Még egy kolostort meg akartunk nézni, de az zárva volt. A harmadik próbálkozásunkkor egy női zárdát találtunk, ahova felbaktattunk a csapkodó esőben. Ez a kolostor egészen kicsi volt a többihez képest, és nem sok néznivaló volt. Annyiban volt különleges, hogy szinte semmi udvara nem volt, csupán egy kis erkélye, ami úgy lógott a levegőben a sziklafalon, hogy féltem ráállni. Az eső csak nem akar elállni.

Miután elhagytuk a meteórákat, elindultunk, hogy felkutassuk a thermopülei szorost. Késő délutánra járt már az idő, amikor elindultunk és sokat utaztunk mire odaértünk. Kezdett már szürkület lenni mire megérkeztünk, ezért félő volt, hogy nem látjuk meg azt a szorost nappal. Felmentünk egy hegyi úton bokrok között jó darabon, de sehol semmi szorosra utaló nyom ezért visszatértünk és leparkoltunk a hegy lábánál csorgadozó pataknál. A thermopülei forrás annyiban volt érdekes, hogy vize kb. 35 C fokos volt és éjjel-nappal párolgott. Szaga kénes, hát elég büdös volt de biztosítottak a többiek, hogy egészséges a vize és a szaga sem marad meg a bőrön. Leparkoltunk és hamarosan mind a heten bent voltunk a meleg vízben, amely nagyon jól esett fáradt, elzsibbadt tagjainknak. Ezután következett a kínos átöltözés. Azért mondom, hogy kínos, mert közben eleredt az eső, de csak a fejünk ázott, meg aztán mindenkinek minden cucca egymás hegyén hátán hevert a kocsiban, reménytelennek látszott a rendrakás. Miután mindenki felöltözött, jó meleg lett az autóban, mivel a testünk kibocsátotta a sok hőt, s azt reméltük, hogy elég lesz reggelig. Mindenki elhelyezkedett a szokásos helyén és vártuk a reggelt, mert nagyon kényelmetlen volt az alvás.